Monday, December 20, 2010

Zaman kanak-kanak part 2~tak suka makan sayur,


Dulu kecik2, mak selalu paksa aku makan sayur. Die kate kalau tak makan sayur, nanti tak ley besar. Tak ley jadi kuat. Hakikatnya, aku membesar dgn baik pun. Walaupun tanpa makan sayur.hehe. tp Cuma ade part yang kurang zat kot. Dulu aku selalu kena paksa makan sayur. Ingat masa kecik je, rupanya da besar cmnie pun aku tetap kena paksa jugak. Sebab aku memang liat sungguh nak makan sayur.teruk sungguh kann? Tp bukan semua sayur tak makan laa. Ade je yang aku makan. Sekarang, makin umur aku meningkat, makin aku cube telan sayur. Sepanjang umur 18 nie, da byk jugak laa sayur yang aku telan.hehe.

Dulu mase kecik, kakak2 selalu cakap cmnie ‘cepat makan sayur nie, kalu tak mkn, tanak bwk jalan’hehe. Betapa pentingnye mase kecik2 dulu nak ikut jalan, aku pun makan laa sayur tuu. Ngan muka yang sgt terpaksa, aku pun telan jugak. Nak jalan punya pasal.
Sekarang dah besar, aku dh faham. Nape kite kena mkn sayur.hehe. yelaa, kalu tak makan sayur, takde fibre. Sembelit la jadinye nanti. Tu yang nanti berebut2 nak guna toilet sebab lama sgt.sembelit kann. Sory pd yang tengah mkn ehh.

Mood: belajar makan sayur banyak2 utk elak sembelit.hehehe

No comments: