Saturday, December 25, 2010

bau ketiak lelaki ? yeuuw !

semalam ngah duk membace majalah rapi, tetibe terbaca satu artikel nie. tertarik sungguh ngan artikel nie. meh aku share kat korang, ape isi kandungan nye. 

'menurut laporan Jurnal Biology of Reproduction America. sebelum ini, bau ketiak lelaki yang sengaja 'diproses' daripada lelaki yang tidak memakai deodoran digunakan sebagai bahan ujikaji bagi mencari bukti bahawa hidung wanita boleh 'digoda' dengan bau lawan sejenisnya. dalam ujikaji yang dilakukan, wangian semulajadi itu kemudian disapukan ke atas bibir puluhan wanita berumur 25 dan 45 tahun tanpa memberitahu ia adalah bau peluh lelaki dan hanya diberitahu bahawa mereka sedang menguji satu aroma wangian tersebut. enam jam pertama selepas itu, skala mood wanita yang disapu wangian yang diperbuat daripada peluh ketiak lelaki itu diukur. hasilnya sungguh unik. selain boleh mencerahkan mood, wangian ketiak lelaki ternyata dapat membuatkan wanita menjadi kurang tegang'.

hahaha. wangian semulajadi ? ohh, kalu aku memang tak sanggup laa. walaupun boleh mencerahkan mood. mencerahkan ape, lagi tertekan ade la bau ketiak lelaki tuu. fuhh, dah la tak pakai deodoran. mesti bau macam ape. kalau korang, sanggup ke nak cium bau ketiak lelaki semata mata nak cerahkan mood ? 

tepuk dada, tanya selera.hahaha

4 comments:

aNnE said...

memang tak tahan kalau bau perfume semula jadi ni..haha

Kasim Ahmad said...

kih kih kih.. ketiak gua wangi

fiz mr.beloved said...

hahaha..nak try yg i punya x? mesti gempak

~yayaLOVA~ said...

anne: nak2 kalau perfume encik bangla.haha
fiz: simpan saje la ye.