Sunday, December 19, 2010

mase kecik suka main masak2, tp kenapa dh besar mls masak ?

dlu mase kecik2 mmg aku suka+rajin sgt main masak2. tp kenapa bila dh besar menjadi mls utk masak ? sedangkan sbg sorg pmpuan, aku mmg patut masuk dapur. ni tak, liat sungguh. opss! abisla, kantoi ngan mak mertua yang cari bakal menantu. tp jgn risau la, nnty da lame2 aku rajin la kot. tak tau la, aku sorang je ke yang rase cmni atau ade gak org lain yang rase cmnie. teruk betul. dlu mase kecik, mak tak suruh pun, aku mmg rajin nak tlg. tp skrg, kena tunggu mak panggil dulu baru aku dtg. ish, teruk kan ? maybe sbb aku start duk asrama, so, mase nak belajar masak tuu kurang. so,bile balik mmg nak melantak ape yg mak aku msk la kn. so, makin malas lah nak masuk dapur tuu. 
      tp jgn risau, bab dessert, aku mmg rajin nak buat. selalu laa cube resepi baru. tp yang tak menjadi tu lagi banyak laa dari yang jadi. tp okayy la kan sebab aku ade effort nak memasak.hehe. puji diri sendiri plak. 
so, makcik2 sekalian tak pyh risau la, kalu stkt nak buatkan dessert utk anak2 makcik, mmg boleh la kn. takde la anak makcik tu kebulur sgt nnty.hehehe.
      tp, yg menjadi tanda tanya dan menjadi topik hot di benak aku dan org lain : pmpuan, wajib pandai masak kalau nak kawin. tp lelaki ? adekah mereka pandai menjadi imam kalau nak cari pmpuan yg mcm tu ? pd aku, sorg lelaki yg nak bakal isteri die tu pandai masak, hendaklah die menyiapkan diri menjadi seorang imam yang sempurna. fullstop. kalau diri tak pandai jadi imam, so jangan bercita2 tinggi nak isteri yang pandai masak.hehehe
      dah2 la merepek tu yaya. okayy la, tanak la merepek lagi. kesimpulannya, 'perempuan yang pandai masak adelah utk lelaki yang pandai dan boleh jadi imam'.

p/s: aku pandai masak la, cuma malas ckit je !huhuhu

No comments:

Daisypath Friendship tickers