Sunday, December 26, 2010

adik adik tersayang

semalam pegi kenduri umah sedara. tengok anak pempuan die tu, asyik dok sms je memanjang. bukan nak sibuk la kan. tp budak tu baru pas pmr. result pun tak semengah mane. tapi tapi tapi, seakan tiada kekesalan laa. masih sibuk dok sms, bergayut ngan tah sape sape. wahai adik adik tersayang, masa depan kamu jauh lagi dihadapan. dulu aku pun macam tu, tapi sekarang bila dah semakin meningkat usia ni aku semakin terfikir. 'betapa jahil dan kanak kanak nye aku dulu, dah la masih guna duit mak bapak, ade hati nak bercintan cintun'. orang lain sibuk duk belaja, aku sibuk sms sane sini. tapi tapi, result aku okayy juga maa. bukan nak riak atau takbur. sekarang ni bila dah besar, da faham, aku rasa teruk sangat masa zaman sekolah dulu. tapi budak sekarang lagi advance. baru darjah bape, dah ade henfon sendiri. dah pandai 'abg syg'. ohh, sungguh dunia semakin maju. kecik kecik suda ada fesbuk. ni lagi tak tahan. mase aku abis spm dulu, aku selalu gak pehi cc. aku tengok, budak budak/ adik adik yang baru darjah bape tu, kemain lagi ade fesbuk connecting ngan sape pun aku tak tau. ngan cikgu die kot, dok tanye homework ape kena buat.hehehe. adik adik.


ni kakak nak pesan:
jangan jadi macam kakak dulu. belaja pun main main. padahal sekolah pun guna duit mak lagi. ade hati nak tangkap leleh la bagai. orang lain sibuk duk belaja, kakak sibuk sms sane sini. jangan la main main lagi. belaja la betul betul. jangan dok sms dok gayut lagi. buang masa, buang duit saje. duit pun guna duit mak kan ?..


p/s: tp result kakak mase pmr dulu gempak tau.hehehe
(tetibe terkenang betapa seronoknye amik result pmr dulu)

1 comment:

Zeanne said...

ececeh ckp adik dia pun sama..hehehe

aah la best ek tym pmr dulu..hihi

Daisypath Friendship tickers