Monday, December 20, 2010

Zaman kanak-kanak part 1~main masak-masak dan pondok-pondok


Aku ingatkan aku nie kecik lagi. Rupanya dh besar. Kalau kawin pun, dh ley ade anak.ehee. rasenye baru semalam je aku main pondok2. Ehh, tipu la tuu. Haipp! Rase je la, bkn betul2 pun. Rindu la nak main pondok2, main masak2. Beza ke main pondok2 ngan masak2? Beza la wehh, pondok2, ley blakon jadi mak, anak, keluarga, ley main anak patung, tgk tb olok2(bhse bdk2). Kalu main masak2, masak jela. Takley tgk tb olok2.hehe. dulu kalau main msk2, mesti aku petik2 daun ngan bunga kat dpn umah. Habis bunga2 mak, aku kejekan. Konon2 mcm msk sayur la, ape la. Ohh! Sungguh tak matang. Tp seronok tauu. Da besar cuma boleh mengenang zaman dlu je. Yang paling penting, da besar kena masak betul-betul. Ouh, aku sungguh rindu kenangan lampau. Kalau main pondok-pondok aku suka jadi mak. Maybe aku ni mcm matured ckit kot.haha. Nak main pondok-pondok lagi boleh ?

Tp aku heran la, nape anak-anak sedare aku takde pun yang main mcm aku? Kn seronok main cm aku. Petik-petik daun, bunga. Dorang main set dapur cm Barbie tuu. Tak best la. Kanak-kanak zaman sekarang sungguh untung. Nak ape-ape, sume ley dpt. Cehh, mcm aku tak dpt pulak? Dpt la, tp takde la mewah cm dorang.  Tp serius. Aku memang rindu giler nak main pondok-pondok. Keinginan aku nak main pondok-pondok tuu sungguh meluap-luap. Ape yang perlu aku lakukan nie? Teruk betul laa. Kau rindu la ngan zaman kanak2. So, kanak-kanak sekalian, hargailah kamu punya zaman tuu. Sebab nanti boleh jadi rindu tauu.

Mood: rindu pada zaman kanak-kanak

No comments: