Saturday, March 5, 2011

bertudung tidak semestinya menutup aurat.

aku ni bukan la baik sangat. tapi sedang memperbaiki diri. kawan kawan sekalian, marilah same same kita memperbaiki diri kita.

mula mula, tengok pada pakaian kita. dah habis menutupa aurat ke tidak ? baju ketat ke tidak ? jeans ketat ke ? baju dah tutup punggung belum ? tudung dah tutup dada ke belum ? jika belum, marilah kita sama sama buat transformasi memperbaiki diri.

kalau secara kasar, kita memang bertudung. tapi secara mendalam, betul ke dengan pakai tudung je maksudnye kita dah tutup aurat ? belum lagi. banyak lagi aspek2 yang kita kena tengok. alaa, kalau nak diikutkan bukan lah berat sangat pun nak tutup aurat nie. tak payah laa sentiasa pakai jubah atau baju kurung. kalau nak bergaya pun boleh. asalkan ikut ciri ciri islam. kalau bukan kita yang nak tutup aurat kita, sape lagi nak tolong tutup kan ??

marilah sama sama kita belajar dari kesilapan. meh klik SINI kalau nak tahu kesilapan yang macam mana kita lakukan. meh laa belajar sama sama macam mana nak menutup aurat yang sebenar benarnya.

KALAU BUKAN KITA YANG NAK TUTUP AURAT, SIAPA LAGI NAK TOLONG TUTUPKAN ?

No comments: