Monday, January 31, 2011

aku nak kawin...!

pak pak pak kebom kebom kebom. hantaran semua dah siap. baju dah sampai,  khemah dah pasang, kad kawin dah diedarkan. tinggal lagi seminggu je sebelum majlis. berdebar debar laa bila nak masuk alam lain nie.

ceitt, gatal betul kau budak. umur baru setahun jagung, diploma pun tak habis, ada hati nak jadi bini orang. da pandai masak ke tuu ? hahaha, mimpi jela wehh. orang kata kalau kita mimpi kawin ngan orang tu, maksudnye kita tak kawin dengan dia. betul ke ?

aku da banyak kali mimpi kena kawin. tu maksudnye aku gatal ke asyik fikir pasal kawin je ? tak laa, mimpi kan mainan tidur. first, aku mimpi kena kawin ngan duda anak tiga. makk, tanak la. duda tu dah tu lerr. kalau duda tapi muda lagi takpe jugak. ni, anak dia pun dah besar. rasanya anak dia pon sebaya dengan aku. tapi anak dia hensem sehh. ceitt, sempat lagi kau mimpi macam ni eh? nampak sangat kau ni banyak tidur.

kedua aku mimpi kena kawin gak. dengan sape ntah. tak sempat nampak muka. yang aku tau, aku kena belajar masak. rasanya ni petanda suh aku belajar masak kot.

yang semalam aku mimpi kena kawin ngan sedara aku. act, die nak kawin ngan orang lain, tapi tup tup lagi seminggu nak kawin, dia cakap dia nak kawin ngan aku. makaihh, kecoh satu keluarga. semoga tak jadi kenyataan ehh. takmo kawin lagi laa. belum sedia. tapi yang aku pelik, banyak banyak mimpi, nape la kawin jugak yang masuk mimpi aku. takde ke mimpi lain ? haishhh, aku bukan gatal ehh. da memang mimpi tu sendiri nak datang. takkan aku nak tolak ? cakap 'nanti, tanak, jangan masuk dalam mimpi aku' ceitttt, merepek daa aku nie. tapi, yang penting aku ade mimpi pasal kawin. korang ade ke ?

yang penting, habiskan belajar dulu, aku nak kejar cita cita aku dulu. baru mau kawin.

okayy, tata nak sambung bloggywalk sampai muntah~