Sunday, January 2, 2011

jangan pandang belakang lagi

jangan pandang belakang lagi. boleh pandang belakang, tapi jangan selalu. sekali sekala je. sekadar untuk buat pengajaran boleh laa. dah masuk semester baru, kita bukak cerita baru. jangan jadi macam semester lepas lagi. jangan buat kesilapan untuk kali kedua. manusia memang tak lepas dari melakukan kesilapan, tapi kalau berulang kali melakukan kesilapan yang sama, dah salah sangat lah tu. biar yang lepas tu lepas. jadikan yang lepas tu pengajaran. semester lepas adalah kenangan, semester ini adalah masa depan. jangan ingat kisah lalu lagi. buka cerita baru. dapatkan semangat untuk semester baru ni. ingat mak, ayah, family. takde yang lebih penting dari mereka. ingatlah, kau dah besar. ingat, kau masih ada tanggungjawab yang besar. iaitu, 'membalas jasa ibu bapa kau'.

p/s: motivasi untuk diri sendiri

1 comment:

aNnE said...

yeah teruskan berusaha..hehe