Friday, May 20, 2011

terima apa yang datang pada kita


Kadang kadang kita tidak akan dapat apa yang kita mahu, tapi selalunya kita akan dapat apa yang kita perlu. So, hargailah apa yang datang pada kita. Usah selalu berharap pada sesuatu yang bukan milik kita.
Sebenarnya cerita nie macam dalam hidup aku jugak. Tapi bukan lah aku nak minta kereta. Nie contoh je. tak pernah pun aku minta kereta kat mak aku. Mintak pun, tak dannye mak aku nak bagi. Mak aku pesan, kalau nak keta kena berusaha sendiri. Barulah nanti kita akan rasa lebih menghargai apa yang kita ada. Sebab kita tau macam mana susah nak dapat kan something tuu. Tu lah pesan mak aku. Dalam hidup aku nie. Aku jarang dapat apa yang aku nak. Macam kemahuan laa. Tapi selalunya aku akan dapat apa yang aku perlu je. kadang kadang kemahuan tuu melebihi keperluan. Tu yang tak dapat. Kadang kadang aku jugak tak menghargai apa yang datang dekat aku. Tapi aku akan lebih berharap pada sesuatu yang bukan aku punya. Betapa teruknya aku. Tapi entahlaa, manusia memang tak pernah puas. Mesti sentiasa cari yang lebih sempurna, lebih bagus. Padahal diri sendiri memang tak sempurna dan kurang bagus. 

4 comments:

diyanah dzai said...

kena bersyukur dan terima seadanya =)

~yayaLOVA~ said...

a'ah. betul tuu. ;DD

Cik Ezy said...

yup..
manusia mmg xprnh puas dgn ape yg ade..
cik ezy pon kdg2 camtu..
(_!)

~yayaLOVA~ said...

a'ah. betul tuu cik ezy.