Friday, November 26, 2010

saya bukan dh kurus, tp da susut ckit je.

seronok laa rase bile usaha ade menampakkan hasil. walaupun ckit, tp okay la ade hasil. drpd sebelum nie, diet bermati2an, tp takde hasil pun. skrg adela turun dlm 10kg turun sejak masuk u nie. baju size m yang abg aku belikan pun boleh sarung dah.hehehe. maybe sebab penat kan kena mendaki bukit. then, as student msty la kena saving, tu yang mkn sehari sekali je. kalu ckp psl kecewa mmg tak la kn. sebab aku bukan org yang jenis kalu kecewa, hilang selera makan. lagi berselera adelaa. ish, teruk kan ? so, jangan la buat aku kecewa, kompem mkn lebih banyak nanti.hehehe. tp aku dah faham. diet bermati-matian memang tak elok. sebab bila diet tak mkn langsung, akan tiba satu mase nanti bile dh tak boleh thn nafsu, kite akn makan lebih banyak. so, jauhi drpd menahan nafsu. sgt2. at least mkn ckit laa. kena mkn sesuatu yang seimbang. makan nasi boleh je, tp sehari sekali jelaa. pilih lauk yang tak sedap laa mcm mase aku kat pilah dulu. lauk tak sedap, tu yang tak mkn sgt. 


seronok bile ade org ckp 'eh, pika da kurus laa'. lagi seronok bila 'pika, cmne awk leh kurus nie? ade rahsia ke?'. hehe, pembetulan ye, sy bukan kurus, tp sy cuma dah susut ckit je.


bersenam ? penting gak laa sebenarnye. sebab sepanjang duk kat pilah tu, nak pegi kelas kena turun naik bukit. so, kire bersenam gak la kan.


yang aku risau sekarang nie bile cuti, susah betul nak mengelak dari makan. mesti kena makan. nak2 bile mak aku yang masak. masak biase pun leh buat aku teliur tau. ish2, teruklaa. pastu susah betul nak pegi jogging. asyik takde mase je. yelaa, tempat nak jogging kat cnie bukan dekat mcm kat pilah dulu. jauh tau kena p bandar dulu. alahaii.


kena tingkatkan usaha nie, kena turunkan berat lagi ataupun kena mantain. yang penting tak mau naik lagi. pls laa, sy dh bosan gemuk. jadi gemuk nie tension je memanjang tau.

No comments:

Daisypath Friendship tickers