Monday, November 15, 2010

kawin paksa

kawin paksa ? sanggup ke anda yaya ? kawin ngan org yang kita tak suka ? tp rasanya lebih baik kawin paksa kalau memang direstui. ehh, ape nie cite psl kawin plak. abiskan degree dulu ! takde la, cuma nak meluahkan apa yang ada dlm otak je. rasenye lebih baik kena kawin paksa drpd kawin tak direstui. takde berkat. at least, bahagia di akhirat cz dpt bahagiakan family. mcm cita adamaya tuu kan. kata orang, cinta boleh dipupuk. kalau benci boleh jadi syg, syg pun boleh jd benci. so, baik dari benci tukar jadi sayang. jangan sayang tukar jadi benci. bercinta lama2 pun kawin nanti, boring jugak. mula bercinta semua indah. tp da kawin nanti. hurmm, hampeh !  da banyak dh realiti kehidupan. cuma kita kena buka mata. kena ambil tau, mana realiti, mana lakonan dalam kehidupan.

so, bercinta lepas kawin jelaa. mesti seronok. insyAllah kekal lama. yang paling penting direstui mak ayah kan ? jangan bercinta lama-lama. agak2 da berkenan, dah cukup duit, masuk je meminang. tp bukan aku la ye. orang lain mungkin.



No comments: