Monday, November 1, 2010

kasih sayang.

huh, tajuk macam gempak je. ehh, tade la. setelah puas berkasih sayang ngan pre-calculus smlm, hari nie rasa puas sangat sebab lahar otak aku telah memuntahkan lavanya dia atas kertas putih utk subjek math 133. rasa macam terlepas satu bebanan. tp bebanan tugasan lain ada. ehh, tak elok cakap mcm tuu. mereka bukan bebanan la, kan ilmu tuu. okayy. malam ni rasanya dah tiba masa untuk mengulit abang chm pulak. yang lepas tu biarla lepas. aku hanya mampu berserah je. sebab tu lah yang aku dah lakukan dengan terbaik. 

perlukah status 'in a relationship with' ?
kalau tanya pada hati, memang la nak. tp aku harus sedar yang 'in relationship with' tu adalah kemahuan semata. bukan satu keperluan hidup. apa ? cinta tu keperluan ? yaa, memang keperluan, tp bukan pada insan yang belum  sah taraf halalnya. kalau bagi Allah dan keluarga. ya ! itu memang keperluan. seorang yaya nie memang inginkan 'in relationship with' tp bukan sekarang. sebab aku sedar yang aku belum bersedia untuk bagi komitmen dalam perhubungan. hidup sendiri pun tak terjaga, ada hati nak jaga orang lain. apelaa kamu ni yaya. sedar la sikit. kamu masih mentah. masih childish. masih hidup dibawah tanggungan keluarga. aku cakap ni bukan sebab aku nie single, tp memang dari dulu pun dah tau yang aku memang belum layak utk 'in relationship with' si polan bin polan tu.

cinta tu nanti. belajar dulu. dan, kenal diri sendiri dulu, baru boleh kenal orang lain.

No comments:

Daisypath Friendship tickers