Sunday, July 17, 2011

macam macam agenda ASTRO kann ?

assalamualaikum...

lepas habis akademi fantasia, astro terbitkan rancangan baru. KILAUAN EMAS. macam macam agenda astro nak menyesatkan manusia kann ? lepas bagi budak budak muda, melayu, perempuan terkinja kinja atas pentas, melalak lalak tak tentu pasal, sekarang tarik pulak WARGA WARGA EMAS yang sepatutnya duduk kat rumah, atau masjid berzikir, jaga rumah tangga. semua ni agenda siapa nak melalaikan manusia ? akademi fantasia, yang perempuan menyanyi tak ingat. berpakaian sendat sana, sendat sini. bukan nak mengutuk habis habisan. tapi tak sedarkah kita agenda astro nak melalaikan kita umat ISLAM ni ? sama jela semua rancangan tv yang melalak lalak tuu. sekarang ni ada pulak rancangan KILAUAN EMAS kann. yang makcik makcik tak ingat, dah ada cucu, boleh pulak bantai melalak tak ingat kannn. malu lah makcik. malu laa dekat cucu cucu tengok tuu. sepatutnya mereka dididik dengan bacaan ayat ayat suci AL-QURAN oleh nenek nye. tapi, lain pulak jadinya kann.

entahlah, apa akan jadi dengan dunia yang semakin tua ni. masing masing tak ingat diri. aku ni bukan baik mana pun. tapi, marilah kita saling ingat mengingati mana yang dah lupa tuu. kita ni bukan nya muda lagi pun kann. bumi ni bukan baru lagi. dah tua pun bumi kita. dah macam macam pun yang terjadi. so, pandai pandai lah pilih yang mana satu melalaikan, yang mana satu memberi kebaikan.

jumpa lagi.

2 comments:

Aku adalah Aku said...

betul... nk gak wt entry review pasal ni.. tp, rasa diri ni belum cukup utk buat sebarang komen. harap2 ramai la readers yg bace entry ni. satu je komen utk mereka kt KE tu. jgnlah jadi OTTSD...

~yayaLOVA~ said...

a'ah. betul tuu.