Wednesday, July 20, 2011

kenapa ehh bila masalah sikit nak lari rumah

assalamualaikum.

selamat hari rabu semua. kenapa ehh, pilih jalan penyelesaian untuk lari rumah bila ada masalah ? sedangkan setiap masalah ada jalan penyelesaian nyaa. pagi tadi baru dengar berita, ada budak perempuan sekolah lagi kot, lari rumah. sampai mak dia menangis nangis merayu supaya anak dia balik. kesian beno tengok makcik tuu. kenapa la budak perempuan sekarang advance sangat ? masalah sikit lari rumah. kena marah sikit lari rumah ikut boyfriend. come on laa. menyusahkan ahli keluarga tahu, nak pegi mencari awak. tak payah laa nak lari rumah sangat. kebanyakkan kes kes yang lari rumah, ramai remaja perempuan. kenapa ehh ? kalau sebab kena marah, tak patut laa. baru kena marah je kot. dulu aku siap kena rotan, kena bantai dengan hanger sampai hanger patah kot. yelaa, dulu aku nakal gile kot. ni baru kena marah sikit dah nak lari rumah. ingat orang lain takde keje ke selain nak mencari awak yang lari rumah tuu? yang ikut boyfriend lagi melampau. buat tindakan tak fikir panjang. kerana boyfriend, sanggup tinggalkan home sweet home. sanggup tinggalkan keluarga. siapa lah boyfriend tu kalau nak dibandingkan dengan keluarga kita yang terlalu amat sangat berharga. family is everything okayy. alaaaa, lari pun lama lama mesti kau nak balik kat keluarga kau. sebab keluarga tu segalanya. sampai bila kau dapat hidup tanpa mak, ayah, keluarga semua?

p/s: janganlah lari rumah. menyusahkan orang la nak cari.

2 comments:

Taufan Bin Ribut said...

diorang yg cam ni semua dah tak de kepale otak...


Entri Terkini : Asal lah cakap jepang lak ni????
Entri terdahulu :Tentang aku si blogger picisan

Watch my video songs ^_^

~yayaLOVA~ said...

tau xpe. fikir diri sendiri je. tak fikir orang lain.