Friday, February 4, 2011

masakan tak sedap pun boleh jadi sedap.

hai semuaaa. ehehehe. sekarang ni aku dalam proses memantapkan lagi skill memasak. dah rajin laa masuk dapur. yelaaa, umur da nak masuk 19, tak lama lagi 20an pulak. pastu tetibe kena kawin. tak kan tanak belajar kan. aku rasa mak aku pun naik heran sebab sekarang aku dah rajin masuk dapur. ngeh ngeh ngeh. semalan aku belajar masak nasi briyani. ho yeaaaa aku da pandai masak nasi briyani tau. tapi tak sehebat mak aku laaa. tapi nak masak sikit sikit tolong mak aku tu boleh je. 

tadi aku masak sardin ngan sayur ngan telur. hek elehhh, masak sardin je. alaa, takpela at least ade gak effort aku nak masak kan. btw, masakan aku sedap okehh. yelaa, orang tak rajin masak, sekali masak jadik ler sedap kann ? alaa, tak jugak. sebenarnye aku ade rahsia. 'saya pasti ramai dah cuba'. ingat tak iklan nie. ? memang betul laa, masakan yang biase je pun boleh jadi sedap tau. rahsianya....


haaaa, knorr pasti sedap. memang sedap wohh. try laa. memang laa seasoning tak baik untuk kesihatan. tapi kalau sekali sekala boleh je. yang paling best kalau guna nie, senang. telur jadi sedap, sayur pun jadi sedap. tapi tak boleh laa selalu. nanti botak. 

okayy la semua. nak sambung belajar masak. nak buat kek batik pulak. 

No comments:

Daisypath Friendship tickers