Sunday, April 3, 2011

pakai legging tapi pakai tudung. tutup aurat ke?

assalamualaikum!

semalam tengah jalan jalan nak soppink soppink. tiba tiba mata ni ternampak sesuatu yang tak elok nak tengok. maybe anda rasa ini isu basi, tapi tidak pada saya. saya memang bukan baik sangat. tapi kan kita mencuba untuk jadi baik. mana ada manusia yang sempurna kan.  

walaweh, pakai tudung, tapi pakai legging. tu tutup aurat ke ? setahu saya, yang dinamakn menutup aurat tu, pakaian hendaklah tidak ketat dan tidak jarang. dah kalau legging tu ketat, fit melekat dekat kaki, consider tutup aurat ke ?

okayy, saya dengan nakal nye telah curi curi snap gambar orang tuu. bukanlah tujuan untuk mengaibkan sesiapa. tapi cuma untuk semua fikirkan. ape sebenarnya tutup aurat tu. betul ke tak pemakaian pempuan nie.






4 comments:

nuyuEna said...

masing masing tak nak kalah ngan fesyen sampai lupe yg wajib...

Nekobiah said...

bkn nk kata apa, mmg da ramai sgt da pakai camni.... yg pakai baju singkat, pastu pakai legging pun ada. kiamat da dekat, agama pun buat main2 je

Anonymous said...

Heh, org skunk nie da x tau nk bezakan yg halal & yg haram. Aurat yg wjib d tutup adalah seluruh anggota badan kecuali muka&tapak tangan. Maknanya, lengan, tangan tu aurat. Kepala pon bila kita pakai tudung tp nmpk bonggol, berdosa juga. Lagipun, meletekkan gambar seorang diri x bley. Ianya blh mnimbulkan fitnah.

syadayah said...

thanks anon. ;DD

Daisypath Friendship tickers