Thursday, July 4, 2013

Senggugut dan kita

Assalamualaikum semua.

Have you had your shake today? Sambil menulis ni aku minum shake vanilla camput tropical fruit dan ditambah dengan NW. Rasa dia super yummyyyyyy. Sekarang ni aku adalah sangat sangat addicted terhadap produk herbalife. Aku nak jadi product's lover sekarang ni. Nak bercinta dengan produk je.hahaha yelah konsep herbalife ni senang sangat, cintakan produk, kesihatan datang dulu, kecantikan akan datang sekali dan duit pun turut datang.hihik. Best ke tak best? Tukar lemak jadi duit kot. Lagi banyak lemak korang turunkan, In Shaa Allah banyak duit.huhuhu



Okay kelmarin macam ni lah keadaan aku masa kena senggugut atau period pain. Sakit dia tak terkata. Sakit sangat. Memang tahap nak berguling guling lah. Pulak tu aku kena time keje. Memang tak boleh nak buat ape. Memang tak boleh nak layan customer lah ceritanya. So aku terus mintak kebenaran nak balik dari bos aku. Balik rumah terus cepat cepat minum shake. Minum shake vanilla 400ml dengan air biasa bukan air sejuk macam selalu aku bancuh tu. Lepas tu telan omega 3 fish oil herbalife sebiji. Baring dan tak lama lepastu dalam 1-2 jam aku rasa lega. Sakit tu hilang. Serius hilang macam bila aku telan pain killer. Padahal memang tak. Memang aku telan shake je. Alhamdulillah macam ehhh tetiba sakit hilang terus. Allah Maha Besar yang menyembuhkan sakit hambanya. Sakit tu hilang Allah yang sembuhkan. Aku cuma cari solution, cari penawar dengan cara bagi sel2 dalam badan aku makanan sihat tinggi nutrien. Alhamdulillah Allah bagi kesembuhan melalui makanan sihat.

Nak tahu tak, sebenarnya pain killer jika di ambil dalam dose yang banyak boleh menyebabkan kerosakan hati? Hati kan fungsi dia untuk menapis racun, bahan kimia dan toksik supaya tak masuk dalam darah. Kita semua sedia maklum pain killer tu kandungan nya adalah bahan kimia. So kalau di ambil dalam dos yang berlebihan, akan merosakkan fungsi hati kita. Okayy ni ada petikan artikel aku copy dari internet.

Panadol adalah bertoksik kepada tubuh kita. Ia merosakkan organ hati. Menurut doktor tersebut, Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun. Menurutnya lagi, pernah berlaku seorang pramugari menelan terlalu banyak Panadol semasa kedatangan haid kerana tugasnya perlu berdiri sepanjang masa penerbangan. Dia kini baru berumur 30-an tetapi sudah perlu menjalani rawatan buah pinggang (dialisis) setiap bulan.

Okayy takut ye. Tak pasal pasal melarat jadi penyakit lain. So aku menyeru ladies out there kalau ada masalah period pain, please jangan selalu sangat telan pain killer. Selagi boleh guna cara natural, gunakan lah. Contoh nya, tidur sepanjang hari ke, tuam dengan air panas ke. Tapi sakit tu mungkin hilang tapi bukan jangkamasa yang panjang. Kita kalau boleh nak rawat dari dalam kan. Tak nak dah sakit tu lagi. Seksa kot. So apakata jom try bagi badan kita makanan sihat tinggi nutrisi. Kita kena mencuba. Cuba cari penawar, cari solution. Tak boleh biarkan je. Okay? Sakit kat diri sendiri jugak kan? So kalau rasa berminat nak consume nutrisi, jom jangan teragak agak. Korang boleh sms/whatsapp/wechat aku kat 012-7329260 ye.


No comments:

Daisypath Friendship tickers