Friday, July 5, 2013

Penggunaan HERBALIFE di Bulan Puasa

Assalamualaikum

Have you had your shake today? Lagi berapa hari je kan kita dah nak masuk bulan puasa. Ramadhan ni mendidik kita supaya banyak bersabar terutama sekali bila nampak makanan banyak sangat depan mata. Fadilat puasa tu akan berkurangan kalau korang mengamalkan tabiat pemakanan atau gaya yang tak sihat. Makan berlebihan, ambil makanan berat sepanjang malam, makan makanan yang tak berkhasiat, kurang minum air, minum manis manis, lepas tu terus tidur. Wahhhhhh senang lenang ye amalkan gaya hidup tak sihat macam tu. Ramadhan kan bulan dimana organ korang berehat dari melakukan tugas tugas berat. Dah hari hari bagi perut tugas berat, asyik suruh hadam makanan yang korang makan je. Sekali sekala bagi la dia rehat pulak. Cuba korang kalau suruh buat kerja non stop. Bising jugak kan? Nak rehat jugak kan? Macam tu jugak perut. Allah dah bagi kita peluang puasa Ramadhan 30 hari suruh organ perut rehat, amik lah peluang ni dengan sebaiknya.

Okayy ni antara manfaat berpuasa untuk kita semua:
- Detoksifikasi dan membebaskan tubuh dari racun
- Menyekat makanan punca pembiakan bakteria atau virus
- Merehatkan sistem penghadaman dan pencernaan
- Menambah sel darah putih yang penting untuk sistem imunisasi tubuh
-Mengimbangi kadar asid dan alkali dalam tubuh
- Memulilhkan fungsi hormon agar kembali normal
- Meningkatkan fungsi organ dengan merangsang seluruh sel atau organ tubuh

Ya Allah, bestnya berpuasa ni. Banyak betul manfaat nye terhadap tubuh kita kan. Punyalah sayang Allah kat kita semua, di bagi peluang kita berpuasa. Tahu tak, bila kita berpuasa, akan berlakunya proses autolisis?

Ketika autolisis di aktifkan, maka ia segera menunjukkan reaksi. Autolisis akan mencari database asal kejadian (fithrah) manusia. Secara keseluruhan ada sekitar 50 trilion sel tersusun dalam tubuh yang terdiri dari sekitar 200 jenis sel. Berbekal data lengkap setiap sel autolisis menjelajah seluruh tubuh.Autolisis memahami bagaimana seharusnya keadaan sehat dari setiap jenis sel, dibahagian tubuh mana seharusnya sel itu berada, dan berapa banyak jumlah dari tiap jenis sel yang terbaik bagi tubuh.

Ia akan menghampiri sel-sel liar yang tidak terdapat dalam daftar fithrah, mengubah asam amino dan gula. Bila sel-sel liar habis, ia akan menghampiri timbunan lemak dalam tubuh dan membakar (oksigen lemak) menjadi keton.Dengan demikian Autolisis akan menghilangkan sel-sel rosak, sel sel mati, BENJOLAN hingga TUMOR serta timbunan lemak yang sering menjadi sarang zat beracun (punca penyakit).

Sel-sel liar dan lemak yang telah dihancurkan akan dibawa ke Hati. Semasa kita puasa, hati tidak di sibukkan oleh hasil serapan dari Usus. Oleh kerana itu hati akan bekerja sepenuhnya menapis RACUN-RACUN hasil AUTOLISIS. Seterusnya RACUN akan dibuang keluar tubuh. Disinilah proses DETOKSIFIKASI (pengeluaran racun/penyakit) terjadi.

Nampak tak betapa bestnya puasa ni? Dan autolisis akan berlaku kalau kita berpuasa dengan cara yang betul.

-10 hari pertama memperbaharui 10% sel2 tubuh manusia
-10 hari berikutnya memperbaharui 66% sel tubuh
-10 hari terakhir memperbaharui 100% sel2 tubuh secara keseluruhannya.
Subhanallah, puasa ni keajaiban dari Allah SWT banyak rahsia puasa yang dapat bagi 1001 kebaikan untuk tubuh kita. Sayang nya Allah kat kita semua, bagi peluang puasa Ramadhan 30 hari. Bagilah sel2 tubuh kita nutrisi yang lengkap dan betul supaya autolisis berlaku. In Shaa Allah dengan nutrisi yang lengkap, kita akan regenerate sel yang elok. 

Haaa kat sini panduan penggunaan HERBALIFE di bulan puasa ye.



In Shaa Allah, kalau ikut cara pemakanan yang betul, korang tak kan rasa lesu dalam tempoh 14 jam berpuasa ( 5.30 pagi- 7.30 malam). Mengikut pengalaman aku sendiri memang berpuasa dengan herbalife ni buat aku energetic sepanjang hari. Macam tahun lepas aku sahur dengan herbalife, then still energetic jalan kaki nak pergi kelas tu. Takde la rasa lesu, rasa malas. Dan alhamdulillah aku dah turun 5kg sepanjang berpuasa dengan herbalife.

Okayy tips paling penting untuk maksimumkan keputusan korang kalau nak turun berat, WAJIB minum air secukupnya. Macam mana nak tahu cukup ke tidak? Setiap 25kg berat korang kena minum 1 liter air. So akalu misal berat 70kg, lebih kurang 3 liter air korang kena minum. Macam mana nak dapat minum 3 liter masa bulan puasa? Okay senang sangat. Lepas berbuka korang kena minum habis 2 liter. Dan masa sahur, bangun la awal sikit habis kan 1 liter tu. Jangan malas. Nak langsing bergaya di hari raya memang tak boleh malas okayyy. Okay motto kami tahun ni SIHAT BERTENAGA DIBULAN PUASA, LANGSING BERGAYA DIHARI RAYA.

P/S: Aku still collect order lagi untuk sesiapa yang nak start herbalife nutrition dibulan puasa. So sesiapa yang nak order, masih belum terlambat. Boleh la contact aku kat 012-7329260 ye. Terima kasih.




No comments:

Daisypath Friendship tickers