Wednesday, July 10, 2013

Selamat Berpuasa Semua

Assalamualaikum.

Selamat berpuasa korang. Sahur ape pagi tadi? Aku sahur shake perisa tropical fruit. Alhamdulillah tahun kedua berpuasa dengan herbalife. Semoga aku istiqomah. In Shaa Allah. Senang nye lahai bersahur dengan shake ni. Tak payah mak aku kat dapur kelentang kelentung masak. Dulu pagi2 mesti dengar bunyi lesung dengan kuali kan. Sekarang dah maju hanya bunyi blender yang kedengaran. Sebab blender shake.

Aku kan, selalu jumpa dan dengar dengan orang yang cakap herbalife ni mahal la. Tak mampu la. Sekali jumpa kat pasar ramadhan kemain banyak lagi dia borong. Kuih je 3 jenis, lauk lagi, murtabak, mi kari, mi bandung segala macam mi yang ada nak di borong. Percaya tak aku cakap, kalau korang pergi pasar ramadhan, korang bawak rm10-20 mesti habis punya. Silap silap tak cukup pun sebenarnya. Ape lah sangat kalau nak dibandingkan dengan korang beli satu shake, sekali hidangan average cuma RM6 sahaja! Woi gila jimaatttttt. Dah la harga murah, rendah kalori, makanan untuk sel jadi sihat, bonus nye boleh turunkan berat dan improve skin korang bagi licinnnnnn gitu. Hmmm dulu aku macam tu. Konon nak beli herbalife aku takde duit. Padahal kalau pegi pasar malam tu, borong macam macam. Ohhhhh itu semua dulu. Kini tidak lagi.hihik Aku lebih sayang diri aku. Aku sayang duit aku, so duit tu aku nak melabur kat jalan yang bermanfaat. Jalan yang memberi aku kebaikan. Antara kebaikan nya sel aku semakin sihat, berat badan turun, skin aku pun semakin improve. Herbalife ni senang je konsep dia. Kesihatan datang dulu, lepastu kecantikan dan duit. hihik. Korang kannn daripada beli baju raya mahal2, pegi bufet ramadhan kat hotel mewah2, lebih baik korang invest sikit duit tu untuk sel badan korang. Sebenarnya kita ni makan kan untuk sel, untuk badan kita berfungsi dengan betul. So pilih lah makanan yang betul untuk sel. Jangan makan ikut sedap tekak je, tapi sel tak dapat nutrition pun. Beli baju raya biasa2, invest duit untuk sel, In Shaa Allah raya nanti korang pakai baju biasa je pun tapi nampak menawan sebab badan dah langsing.hehehe Korang tak teringin ke kalau raya tu makcik makcik jumpa kan pastu cakap waaaaa dah kurus sekarang. Ni tak, setiap kali raya mesti orang tegur makin besar lah ape lah. Dulu aku macam tu. Stress kot setiap kali raya je mesti makcik n sedara mara aku cakap aku makin besar. Wuuuu sedih kot. Tapi sejak raya tahun lepas takde lagi dah. Alhamdulillah dorang asyik cakap aku dah lain, makin kecik, kulit muka makin okayy. Hihi Alhamdulillah. Memang la sebenarnya tujuan aku nak kurus bukan lah nak mintak dipuji ke hape. Cuma tujuan nye aku memang nak jaga kesihatan, lepastu supaya aku senang nak cari baju. Yela stress kot bila try baju je, mesti sempit pastu x cantik plak tu.heheeee So korang yang berazam nak tukar saiz baju raya ni, masih belum terlambat la nak join aku puasa dengan herbalife. Baru hari first kan?

Ape punnn SELAMAT BERPUASA semua. Jangan jadikan bulan puasa ni bulan pesta makan ye. Sebab sebenarnya bulan puasa ni lah kita nak bagi chance kat perut dan pankreas berehat. Selalu mereka dah bekerja keras untuk kita, apa salah nya bagi rehat sikit kan? Macam kita jugak kalau dah penat penat lepastu nak rehat, then tiba tiba ada orang paksa kita buat kerja berat. Mesti kita marah kan? So fikirkan lah ye.



So kalau nak join aku berpuasa dengan nutrisi, boleh sms/whatsapp aku kat 012-7329260. Tak kisah la korang dari mana. Dari jauh pun In Shaa Allah aku boleh bantu. 


No comments:

Daisypath Friendship tickers