Wednesday, September 28, 2011

macam mana nak hadapi orang yang tak hormat kita?



assalamualaikum semua.

maaf lah. nampaknye blog ni dah macam bukan setakat bersarang, berhabuk je. kalau bela tikus mau dah beranak pinak ni.hehe. sorry sebab dah lama gila tak update kan. rasenye dari sebelum raya dulu kann. maaf lah. sebenarnya banyak nak cerita. draf tu sebenarnya dah banyak. tapi masa nak habiskan entry tak sempat. so, memang tak publish lah kann. anyway, SELAMAT HARI TERAKHIR SYAWAL. eheee. dulu masa raya tak sempat nak ucap. so, ucap yang last pun boleh la kann.


anyway, sekarang tengah musim exam. so, kepada UiTMs student. gud luck ye. act, aku dah tinggal 2 paper je pun. baru nak ucap kat orang. teruk betul kann. eheeee.
btw, aku nak mengadu dengan korang. aku ada sorang rumate ni. nama biarlah dirahsiakan. tension betul lah dengan die. tak tahu lah. time aku tengah study, die sibuk main game. then terjerit jerit. kuat pulak tuu. mengganggu aku la. nak tegur nanti die cakap aku tak hormat die. sebab die lagi tua dari aku. then, time aku nak tido, die nak study. aku tak kisah lah. tapi, tengah baru nak terlelap die bising lagi. sebab kononnye tak faham. tension lah. macam mana nak buat macam ni. tadi pun nak study, die pun nak study. die boleh nak baca notes die kuat. takdelah kuat, tapi cukup untuk didengari lah. aku pun membaca jugak. tapi takdelah keluar suara pun. cuba bayangkan, bila kita nak membaca, then ada suara yang mengganggu, hilang konsentrasi tu tauuu! lain lah kalau aku tengah mengira. aku tak kisah die nak bising pun. tapi ni subjek mengahafal dan membaca. mana boleh ada gangguan. aigoo~ tak tahu dah macam mana nak handle. korang ada tips tips tak untuk menghadapi orang macam nie. menghadapi orang yang tak tahu nak faham dan hormat kita? please, kalau ada sesiapa ada tips. jangan malu nak share ye!

okayy lah. nak sambung study. terpaksa study kat luar bili. tak selesa sebab bukan study kat meja sendiri.
assalamualakum semua.

No comments:

Daisypath Friendship tickers