Sunday, August 14, 2011

setiap manusia ada hak dapat peluang




assalamualaikum.
perasan tak sejak akhir akhir ni aku suka buat entry jiwang jiwang dan pasal pasangan. bukan apa, entry macam ni untuk ingatan dan renungan untuk diri aku jugak. disamping dapat ingatkan orang lain.

setiap manusia ada hak diberikan peluang. ye! kalau pasangan anda tu teruk, bagilah dia peluang untuk berubah. bimbinglah dia untuk berubah. jangan senang senang je buat judgement sendiri. kan setiap apa yang kita buat ada sebab. kita pun bukan sempurna dan tak akan sempurna. so, apa salahnya bagi peluang dekat pasangan untuk betulkan semula kesilapan dia? kita pun rasa yang diri kita patut diberi peluang lagi. so, pasangan kita juga patut diberi peluang untuk berubah. perhubungan ni bukan untuk menilai kelemahan orang, tetapi perhubungan ni haruslah saling melengkapi. means that, kalau pasangan tu lemah, bantulah dia untuk menyelesaikan kelemahan dia. bagi dia kekuatan. bantu dia untuk berubah. bukan tinggalkan dia sebab kelemahan dan keburukan dia. dalam perhubungan, kita diberi peluang untuk mengenali seseorang melalui kelemahan dan keburukan dia. dengan itu, kita dapat bantu dia dan sekaligus dapat bantu kita untuk tidak melakukan kesilapan yang sama.
Love is smiling on the inside and out. -Jennifer Williams- 
pasangan salah satu cermin terbaik untuk diri sendiri. pasangan yang baik, adalah orang yang membantu membangkitkan kekuatan setelah kita lemah. yang memberi peluang kat kita untuk menjadi orang yang lebih baik setelah melakukan kesilapan. bukan orang yang tinggalkan kita atas keburukan dan kelemahan kita. apa pun, tetaplah percaya pada takdir Allah. kita merancang dengan cita cita, Allah merancang dengan cinta.

kalau kita mengharap pada manusia, kita akan kecewa. tetapi kalau mengharap pada Allah, kita tidak akan kecewa. 
cinta manusia akan pudar. tetapi cinta Allah SELAMANYA 

1 comment:

atiqa aris said...

tawu tape.tp kebanyakan org termasokla popuan suke wat keputusan terburu2.huu