Sunday, October 31, 2010

sabar itu indah.

yes. memang betul tajuk diatas. tp setiap manusia ada tahap kesabaran yg tersendiri. dan aku juga mempunyai tahap kesabaran aku. setiap kali aku marah pada seseorang, aku akan cuba kawal. aku ingat balik, apa perbuatan baik yang dia penah buat kat aku. so, nak marah pun tak jadi. tp, kenapa aku mesti dijadikan hamba kemarahan seseorang yang kurang sabarnya?


sabar itu indah. hanya orang yang kurang beriman yang tak pandai kawal kesabaran dan sewenang-wenangnya marah kat orang lain.


kepada awak, jika suatu hari nanti awak baca entry saya ni, sy harap awak dapat ubah perangai awak. bersabarlah, kerana sabar itu suatu keindahan yang orang lain tak boleh bagi. hanya awak je yang mampu hadiahkan keindahan nie pada diri awak. kawal lah kemarahan tu. sy tau awak marah, awak cepat baran. tp cuba la kawal. sebab kalau awak marah tanpa memikirkan perasaan orang lain, memang die boleh memaafkn, tp kesan tu tak mungkin hilang dari hatinya. macam paku di dinding hati. marah tu ibarat paku. sekali awak marah die, awak dh paku satu kat hati dia. bila dia maafkan, paku tu akan hilang. tp kesannya tetap tinggal disitu kan?




dan bila awak nak marah padanya, ingatlah segala perbuatan baik yang dia pernah lakukan utk awak.

No comments: