Saturday, July 28, 2012

Nak kawin....nak bisnes.

Assalamualaikum.
Wuwuwu ape punya tajuk laaa. Macam tak malu je. Tapi nak wat caner, dah memang rasa nak kawin kann. Cuma masalahnye takde calon laaa. Macam mana ye nak kawin tapi takde calon. Dulu penah gak rasa macam ni, tapi stop kejap sebab nak tumpu pada bisnes. Amboiiii  tumpu pada bisnes, bukan pada study yee? Tak tau lah nape, tapi aku lebih suka bisnes daripada study. Rasa macam nak buat fulltime bisnes and partime study. Boleh macam tu??hehehe. Rasanya aku dah jumpa kekuatan aku. Sebab bila buat bisnes aku rasa seronok. Semakin seronok bila ada customer beli barang dengan kita. Lebih double seronok bila dia repeat order. Bisnes yg aku maksudkan sekarang ni, bukan herbalife. Sebab aku baru nak berjinak jinak dengan herbalife. Kan aku ade run on9 bisnes, jual produk2 kecantikan. Tudung2 pulak aku buat secara offline. Dan sekarang aku dah ada sorang ejen bawah aku utk jual tudung.
Sebenarnya apa tujuan aku bisnes ehh? Aku pun tak tau. Mula mula dulu memang nak cari duit poket. Almaklumlag, student PTPTN selalu je pokai sebelum masa. So aku amik keputusan nak run bisnes on9. Jual tudung pulak sebab aku pernah keje part time kat kedai tudung. So, dah macam jatuh cinta plakss. So aku decide nak jual tudung secara offline utk budak budak kolej.
Soal untung? Entah la. Aku pun tak tahu. Aku rasa buat bisnes macam sebagai hobi. Macam takde target nak untung berapa. Buat saje saje je. Cam mane tu??? Entah laaa. Bila kita buat sesuatu tu jadi hobi, mesti kita dah tak rasa terpaksa. Tak rasa pun nak mendapat pulangan yang lumayan ke hape. Cuma rasa seronok sangat bila ada orang membeli dengan kita.
Okayy lah. Kesimpulan dari post ni, aku tension sebab tadi MUET macam hampehhhh. So rasa macam taknak belajar, nak buat fulltime bisnes, nak cari life partner n jadi fulltime housewife. Boleh cenggitu? Kesimpulan macam takde kena mengena.hehe. ok lah, babai. Wassalam.
P/s: esok first time nak pegi sts. Semoga perjalanan dan perjuangan aku dengan herbalife, adalah sesuatu yang bermanfaat.

No comments:

Daisypath Friendship tickers